Evoluție în învățământ

Se vrea o (r)evoluție în sistemul de învățământ și toți așteaptă o schimbare, însă puțini sunt cei care încearcă să schimbe ceva. Trăim în secolul vitezei, suntem grăbiți, mereu pe fugă și încercăm să facem cât mai multe lucruri și să acumulăm cât mai multe cunoștințe.

Ziua are același număr de ore și cum nu putem schimba acest aspect, scădem din orele de somn pentru a putea fi activi mai mult timp. Ar fi păcat să pierdem 2 ore prețioase pentru un curs la care ni se citește teoria pe care o avem în format electronic și acest efort doar pentru o amărâtă de prezență care nu are utilitate practică. Ar putea să îmi explice cineva care este rostul unui examen care nu stimuleaza creativitatea, ci doar ne verifică capacitatea de reproducere? Încă de la gradiniță ni se testează aceste abilități. Putem trece la nivelul următor? Avem nevoie de diplome care să certifice aptitudinile noastre, de dovezi clare că avem ce căuta pe piața muncii, că suntem capabili să facem ceva (nu doar să creștem rata șomajului).

Conform realității actuale, propun să primească puncte și băncile din sală. Ele sunt prezente la toate cursurile. Prea multă teorie ce nu e corelată cu practica și s-a creat un dezechilibru. Nu e oare datoria noastră să schimbăm ceva? Pierdem din vedere adevăratul scop pentru care ne aflăm în sala de curs, uităm obiectivele și de aceea nu avem activități care să ne conducă la realizarea obiectivelor.


Noi dăm valoare orelor pe care le trăim așa că ar trebui să ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat, să ne axăm pe dezvoltarea personală și profesională și să căutăm să excelăm într-un domeniu. Însă pentru acest lucru trebuie să lucrăm în echipă: elevi, studenți, cadre didactice, ONG-uri, traineri, firme. Doar împreună vom reuși!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*