CFR a lansat sauna pe șine. Hyperion e pe val!

12:10, Gara de Nord. Om punctual ce sunt, alerg spre linia 1 de unde pleacă trenul spre Craiova. E extrem de aglomerat. Urc, mă strecor printre oamenii ce stau în picioare și străbat 2 vagoane. Îl găsesc pe controlor și îi explic faptul că nu am apucat să îmi cumpăr bilet și intenționez să cumpăr de la el. Îmi cere 95 lei, în condiția în care în mod normal plătesc 31 lei. “Ce, domnișoară, crezi că în tren e ca la casă? Nu se aplică nicio reducere. Ai tren la 13:40, du-te să îl iei pe ăla.” Nu ar fi fost prima dată când îmi cumpăram bilet din tren cu reducere, dar în fine…Cobor. Merg să îmi iau apă. 2 l ca să îmi ajungă. Nu m-ar fi deranjat să plătesc 95 lei pentru o călătorie dacă aș fi avut condiții cel puțin decente. Dar să stau în picioare, băgată în sufletul unor oameni cărora probabil aș fi simțit nevoia să le țin un training, categoric nu. Pot să mai zic ceva de căldură?

Aș fi vrut să aștept Hyperionul până la 17:25. Merită orice așteptare. Dar tata insista să nu mai stau aiurea prin gară și să vin acasă mai repede.

Mă întrebam ce pot face o oră și ceva în gară. Hmm…Am stat jumătate de oră la rând pentru bilet, apoi am mers să îmi iau ceva de mâncare și m-am retras pe peron.

Apare un IR drăguț. Măsuță la fiecare 4 scaune, îmi place. Cam călduț, dar sper totuși la puțin aer condiționat.

Surpriză!

CFR a lansat sauna pe șine!

13487836_1307853239236204_1842048262_n.jpg

Cumperi un bilet de călătorie și primești acces gratuit la saună, în mișcare. Iar eu am venit neechipată. Cum mi-am permis? Dacă aș fi știut mai devreme….Asta da inovare! Nu înțeleg de ce noi, călătorii, nu apreciem. A propos, cică avem aer condiționat, dar nu face față. Serios? Unde e? Sunt două geamuri deschise…ca și cum n-ar fi! Sper măcar la o ploaie. Dar stai! Nu degeaba mi-am luat 2 l de apă. Mă mai răcoresc puțin. Duș în tren. Excelent, CFR! Mulțumesc pentru această experiență unică. Mă întreb dacă cei care gândesc strategia asta a trenurilor oare circulă cu ele? Se bucură de aceste condiții? Le recomand cu căldură! Habar n-au ce pierd.

3 ore de saună incluse în prețul unei călătorii. Cândva mă topeam de dor, acum mă topesc de căldură. Și nici nu așteaptam momentul.

Hyperion, regret că te-am trădat! Puteam să te mai aștept câteva ore, dar n-am făcut-o, spre încălzirea mea. Acum stau și-mi torn apă în cap, la propriu. Încep să cred că mă descurc mai bine decât CFR la capitolul creare de condiții. Ce să faci, mai trebuie să și improvizezi uneori. Am soluții pentru orice. Și încă 1 l de apă. Să-mi tot ajungă până la Craiova.

Când i-am explicat controlorului că Softrans se descurcă, au trenuri cu aer condiționat care face față căldurii, părea că nu a auzit niciodată de așa ceva. “Saftrans?!” auzi la el! I-am explicat, zâmbind, că e concurența. A tăcut și a plecat.

12039298_722852864481009_4662103796485409998_n_213

Nu promovez Softrans, eu promovez decența. Și mă bucur când văd oameni care înțeleg și cărora le pasă. Sunt lucruri simple care fac diferența. Și încă ce diferență! Aer condiționat, curățenie și wi-fi. Nici nu cerem mai mult. Iar prețurile sunt incomparabile.

SAM_0097

Acesta ar putea fi un semnal de alarmă pentru CFR care începe să nu mă mai surprindă cu nimic. Dacă e nevoie, pot ajuta cu promovarea saunei. Am câteva idei chiar super. Până atunci, mulțumim pentru condiții!

Cu respect,

toți călătorii!

P.S. Nu cred că e cineva care să își dorească mai mult decât mine ca Softrans să se extindă în toată țara.

If you like it, share it!

34 Comments Posted

  1. Pana la sfarsitul anului 2016 firma SOFTRANS va mai pune in circulatie alta rama (ALT TREN). CFR CALATORI sa permita deschiderea geamurilor la trenurile care NU functioneaza aerul conditionat.

      • Va circula legat de o rama actuala, ori spre Brașov ori, mai puțin probabil, datorită sfarsirii sezonului estival (octombrie-noiembrie) spre Constanța.
        Felicitări pentru articol, poate îl vede si CFR-ul.😂

      • In atentia domnisoarei oltence revoltata de faptul ca a cumparat bilet cu suprataxa in tren. Regulamentul valabil la aceasta data precizeaza ca doar in statiile FARA case de bilete sau cu program redus care sunt INCHISE la ora plecarii trenului pot fi cumparate bilete de la controlor la pret normal!! In Bucuresti exista case de bilete deschise permanent asa ca intarziatii trebuie sa plateasca biletul mai scump in tren! Inainre de a face scandal ar fi cazul sa citim regulamentele si legile! Sa nu uitam si de automatul de bilete dar unii de lene sau din prostie nu vor/nu il pot utiliza…

        • A fost ceva neprevăzut şi am ajuns in gară cu 5 minute înainte de a pleca trenul. Din câte ştiam, poți cumpăra normal bilet din tren dacă mergi şi anunți imediat după ce urci. Am mai făcut asta şi nu au fost probleme. În stație care avea casă de bilete…

    • Vagoanele noi vin din fabrica cu geamuri care nu se deschid,datorita unor norme cu privire lasiguranta calatorilor,dar si pentru ca acestea vin dotate cu AC.
      Se mai intampla ca acesta sa se defecteze,dar sunt convins ca la minim 90% din vagoanele moderne ale CFR Calatori,AC ul functioneaza (aprox. 300 vagoane considerate ”moderne”).

      Cat despre Hyperion,este normal ca sa fie putin mai ingrijit decat vagoanele CFR Calatori (cu referire la faptul ca daca se defecteaza ceva se remediaza mult mai repede) deoarece acestia au doar 2 rame…. CFR are in grija peste 500 vagoane….

      Daca s-a intamplat o data sa nu mearga AC ul in vagoanele CFR,sare toata lumea,dar sunt convins ca daca s-ar fi intamplat in Hyperion, ati fi zis ”meh,se mai intampla”… tipic romanesc

    • Problema la CFR este incompetenta multor indivizi analfabeti, fara studii de specialitate in domeniu plantati politic in special in functii de conducere! Se fura ca in multe alte domenii de la motorina pana la facturarea unor lucrari nici macar realizate de catre firme capusa cu sedii in garsoniere conduse de rude ale directorasilor numiti politicsau pe baza de spaga. Ce pretentii sa avem cand se platesc devize de reparatii capitale la statii dar in realitate a fost spoita fatada doar cu var dar in acte au fost schimbate toate instalatiile! La inchisoare cu toate gunoaiele care au semnat sau incasat bani fara sa miste absolut nimic!!

  2. Dacă firma ar baga concurenta Mangalianului, ar jale pt CFR.

    Oradea- Eforie ar fi o plăcere. Avem ghinionul de a nimeri ori aer condiționat de ne e frig pana în vârful parului, ori sauna de ne topim 😉

  3. Eu plec maine la 5 la Bucuresti. Sper sa nu mor de cald pana acolo. Noroc ca ma intorc cu tren de 10. Sper sa fie rece. N-ai ce sa faci cu CFR-ul. eu mai luam Regiotrans spre Buc si tot era mai decent: conditii, pret, etc.

  4. In regio spre Bucuresti nu merge niciodata AC. Am venit de la Brasov cu niste italieni in vagon si trageau astia de geam ca disperatii sa-l deschida: nicio miscare. Mai bine il spargeau.

  5. Si eu m-am saturar de serviciile CFR-ului. Din pacate pe ruta pe care circul eu nu circula si trenul celor de la Softrans.
    Nu ma intereseaza motivele (referitor la comentariul lui Alex de mai sus) pentru care conditiile nu sunt umane. Nu dau 2 bani pe CFR cum nici ei nu dau 2 bani pe calatori.

    • Eu sunt ceva mai norocoasă. Pot circula liniștită cu Softrans, având în vedere faptul că majoritatea deplasărilor mele sunt la București. Dar când depinde de niște ore sunt forțată să aleg CFR și nu-mi rămâne decât să mă bucur de saună.

  6. Biletele se pot cumpara din tren la pret de casa doar daca urci din statiile fara casa de bilete. In rest se aplica suprataxa. Ca altadata ti-au vandut bilet in tren la pret de casa a fost ingaduinta lor, nu dreptul tau. Nu e vina lor ca tu intarzii!

      • Sincer, le meritam. Jumatate dintre calatori sunt… sa zicem necivilizati. Cu CFR calatoreste toata lumea, ca e de stat. Softrans cel mai proabil isi rezerva dreptul de a-si alege clientii. Pe cand alte tari investesc in sistemul feroviar, noi nu stim cum sa taiem din finantare. Asa ca si normal ca o firma privata cu 2 trenuri ofera conditii mai bune. Iar Hyperion nu este un tren de lung parcurs, nicidecum unul de mare viteza. E o rama electrica care vrea sa arate a tren de mare viteza si care in exterior ar fi utilizata pentru trenuri suburbane, cel mult regio. Asa ca, sa compari conditiile de la o companie de stat cu sute de vagoane si locomotive, pe care toti o saboateaza cum pot(si nu de ieri de azi, din ’90) si o companie privata cu 2 rame electrice mi se pare complet aiurea.

  7. Foarte frumos si adevarat articolul. Insa nu poti afirma ca ai mers intr-un tren “sauna” daca nu ai circulat niciodata cu personalul pe ruta Bucuresti- Constanta sau retur.

  8. Romanii vor conditii de Intercity la pret de Regio. Lasa mizerie in vagoane (mai ales la toalete), trag de usi pana se strica, deschid geamuri cand climatizarea este pornita dar tot ei se plang ca nu exista conditii, ca e mizerie peste tot, ca nu functioneaza clima. Da, exista si cazuri cand aceasta se defecteaza din diverse motive si probabil nu exista timp pentru reparatii, pentru ca in general vagoanele circula aproape non-stop. Trenurile Hyperion ajung in fiecare seara inapoi la fabrica pentru mentenanta, deci e logic ca la acestea functioneaza toate utilitatile. Trebuie sa intelegem ca si calatorii au obligatii, nu doar drepturi. Cand cineva spune “pai de ce sa platesc bilet, ca uite ce mizerie e, uite ce intarziere are, uite..uite..” atunci clar nu mai poti avea pretentia sa circuli in conditii civilizate. Tarife prea mari? Nicio problema, exista multe oferte avantajoase la CFR Calatori pentru toate categoriile de persoane. La fel si problema cumpararii biletelor, exista automate in gari, exista metoda de achizitionare online tocmai pentru a se evita cozile de la ghisee. Calatorul care se urca in tren dintr-o statie cu casa de bilete deschisa i se va elibera bilet la tariful de taxare in tren, care este mai scump decat cel vandut in gara.

  9. CFR a lansat sauna pe sina? Si SOFTRANS a lansat-o din 2014. Este vorba de trenul care circula pe ruta Craiova – Motru,compus dintr-o locomotiva tip 040-EG si un vagon tip 21-47,vagon care nu are climatizare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*