Mai devreme sau mai târziu, piața unui bun sau serviciu devine supraaglomerată și cel mai puternic jucător ajunge să o domine. Ca firmă prestatoare de servicii, trebuie să te diferențiezi serios de competitori pentru a supraviețui. Competiția e strânsă. Uneori balanța se înclină foarte puțin. O decizie inteligentă îți va atrage cât mai mulți clienți.

Când ajunge la tine, fă-l să trăiască o experiență, nu doar să cumpere. Creează o conexiune armonioasă cu el. Fie că îi zâmbești frumos sau socializezi cu el, fie că îi oferi ceva, flori, bomboane, o cafea sau mai știu eu ce, trebuie să îl faci să se simtă atât de bine încât să mai revină. Personalizează serviciul sau mesajul pe care vrei să îl transmiți clientului tău. Rostește-i numele ori de câte ori ai ocazia, fă-l să se simtă important! Cucerește-l cu atenția la detalii! Nu îl privi ca pe un simplu client, ci ca pe un partener strategic. Creează o legături cu el. Arată că îți pasă de el. Încearcă să îl cunoști, să îl descoperi pentru a-ți plia serviciile cât mai bine pe nevoile acestuia. Creează o atmosferă în care să îi placă să stea și te asigur că va reveni pentru senzația pe care a resimțit-o în preajma ta. Și concurenții tăi oferă cam același lucru, important e cum. Contează foarte mult cum îl faci pe om să se simtă. Se va întoarce să retrăiască experiența pe care i-o oferi dacă îl faci să se simtă extraordinar. Livrează calitate în cel mai fin detaliu!

De orice serviciu ar avea nevoie, individul apelează din necesitate, din dorința de schimbare sau din obligație. Indiferent de acest aspect, ajută-l să evadeze din cotidian, oferă-i cadrul propice pentru relaxare și destindere și va reveni doar pentru acest lucru. Nu contează ce vinzi, va veni să cumpere doar pentru că s-a simțit bine la tine și mai puțin pentru că ar avea nevoie de acel lucru. I-ar putea găsi oricând un înlocuitor. La fel și ție. Te poate înlocui ușor cu un concurent dacă a fost la el și s-a simțit mai bine decât la tine.

În fond, se livrează aceleași servicii, elementul de diferențiere constă în experiența utilizatorului.

S-ar putea să-ți placă și:

1 comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *