Ce poți vizita în Gran Canaria

Scăldată în apele Atlanticului, vecină cu Tenerife și atât de aproape de Sahara e Gran Canaria. Despre Tenerife se tot vorbește, e o destinație renumită pentru distracție, plaje cu nisip negru vulcanic, celebrul vulcan activ El Teide, submarinul galben, Siam Park și Loro Parque, iar de Gran Canaria abia dacă a auzit cineva, cu toate că are un super potențial.

Nu știu de ce am descoperit-o așa târziu și când mă gândesc că a fost așa doar un moft să trec pe acolo că e în drumul meu, nicidecum vreun must visit, însă a reușit să ajungă în topul meu destul de repede, atât de repede încât plănuiesc să mă întorc acolo cât de curând.

Nu este o insulă prea mare așa că poate fi vizitată complet în câteva zile, însă este de neratat pentru că are câteva plaje absolut senzaționale.

Acestea fiind spuse, principalele atracții ale insulei sunt:

1. Las Palmas de Gran Canaria

Capitala insulei, un important port și locul unde te poți amesteca cel mai bine printre localnici, pentru a simți mai bine vibe-ul canarian. Am locuit în apropiere de Catedral de Santa Ana, la Hotel Madrid, acolo unde restaurantele, terasele și magazinele marilor branduri aglomerau străduțele înguste, unde canarienii se întâlneau să își bea cafeaua și să povestează diverse. Aproape de catedrală este celebrul magazin Ale-Hop (cred că vă amintiți de celebra replică a mamei: ”Ia-uite ai pus eșarfa ta la vacă!” din articolul despre Tenerife) însă este ceva mai micuț decât celelalte pe care le-am vizitat și am reușit să mă abțin din a mai îmi cumpăra încă o agendă. De acolo am mers spre San Telmo unde am admirat palmierii și clădirile înalte care îmi aminteau atât de mult de București și de Budapesta. Spre seară m-am oprit puțin la fântâna din parc și am privit cerul plin de nori. Și în nordul insulei Tenerife era mai tot timpul înnorat. Un alt popas a fost în port unde m-am bucurat de o cafea bună. De acolo am mers spre faleză până am ajuns la plajă. Oamenii îmi zâmbeau și mă salutau de parcă aș fi fost una de-a lor.

Avenida de Canarias

2. Plaja Alcaravaneras

Încă încerc să îmi dau seama ce m-a făcut să mă îndrăgostesc atât de mult de această plajă, însă m-a cucerit prin simplitatea ei, prin vibe-ul pe care îl transmitea prin faptul că e plaja unde localnicii își fac siesta. Aici pare că toată lumea se știe cu toată lumea. Nisipul auriu spre portocaliu tomnatic, palmierii și liniștea oceanului s-au îmbinat atât de bine încât au reușit să facă din această plajă un loc de neuitat. Ah…și este tipic californiană.

Playa Alcaravaneras

3. Parque de Santa Catalina

Aici este locul unde insula de îngustează destul de mult și se continuă cu La Isleta. Nu am ajung că am făcut cale întoarsă la mall după ce am dat de înghețată.

4. Playa Las Canteras

Cea mai mare plajă din Gran Canaria și, totuși, cea pe care am reușit să o ratez deși am fost la 5 minute de mers pe jos de ea. Aici s-a format un fel de piscină naturală întrucât în larg este un recif natural – La Barra – care împiedică valurile să ajungă la țărm, este cea mai curată plajă urbană din lume, denumită și ”perla Gran Canariei”.

5. Playa Puerto Rico

Puerto Rico este un oraș cu hoteluri și apartamente care se înalță pe munte și adăpostesc la poale plaja, o plajă fițoasă, frumos amenajată, cu șezlonguri cu umbreluțe dispuse atât jos pe plajă, cât și sus pe faleză, creând impresia unei imense piscine situate la țărmul Atlanticului.

Playa Puerto Rico de Gran Canaria
Puerto Rico de Gran Canaria

6. Pasajul pietonal Puerto Rico – Amadores Beach

Din Puerto Rico am mers pe un pasaj pietonal situat deasupra Atlanticului, având la dreapta șoseaua și muntele. Drumul în sine este extrem de spectaculos prin prisma vegetației și a peisajelor pe care le oferă. Cactuși și hibiscuși împodobesc cărarea, sub pasaj se sparg în stânci valurile, iar albastrul nebun de care m-am îndrăgostit încă din Tenerife m-a făcut să pierd noțiunea timpului pe acest drum.

Oceanul Atlantic văzut de pe pasajul pietonal dintre Puerto Rico și Amadores

7. Amadores Beach

Această plajă este crema Gran Canariei. Seamănă foarte mult cu Playa de Las Teresitas din Tenerife, însă pentru mine e superioară acesteia. Văzută de sus e idealul de plajă, simțită de jos e locul din care am plecat abia la 1 noaptea (nu de alta, dar aveam zbor dimineața și trebuia să împachetez că altfel aș fi stat acolo toată noaptea). Aici am văzut cel mai alb apus posibil. Cerul a rămas un bleu atât de deschis, presărat de nori lăptoși dintre care se întrezărea soarele, un imens disc alb strălucitor. Noaptea am rămas singură pe plajă, doar valurile îmi țineau companie și o conversație târzie în timp ce urmăream cum oceanul se scaldă în negură.

Amadores Beach
Amadores Beach văzută de la Palmera Mar

8. Playa del Ingles

Atât de asemănătoare cu Puerto Rico și Amadores, nu am reușit să ajung acolo, dar îmi tot trimitea un prieten poze și am zis că o să mă întorc cândva în Gran Canaria ca să o explorez.

9. Dunes del Maspalomas

Dune de nisip care imită atât de bine Deșertul Sahara (din apropiere), situate lângă Playa del Ingles. Le-am trecut pe listă pentru data viitoare.

Gran Canaria a fost pentru mine o surpriză plăcută, o insulă pe care am subestimat-o atât de mult, dar care a reușit să îmi depășească așteptările și în care o să mă întorc cândva.

Dacă o treceți pe lista voastră, chemați-mă și pe mine!