Ce poți vizita în Paphos | La pas prin Cipru

Un loc încărcat de istorie așa cum, de altfel, este întreg Ciprul, un port cu un vibe grecesc și vinuri bune, apusuri superbe văzute de pe plajă, ruine și un mall de senzație, cam despre asta este Paphos…și despre câteva locuri parcă rupte din Paradis și aduse strategic pe Pământ.

Paphos Mosaics

Este un parc arheologic superb care adăpostește câteva istorie și artă la un loc, vegetație și soare și priveliști incredibile atât spre mare, cât și spre oraș. Aici se regăsesc: Odeon, Forty Columns Fortress, House of Aion, Achille Mosaics, House of Theseus, House of Orpheus.

Paphos Harbour

Taverne cu muzică bună și mâncare pe măsură, o mulțime de ambarcațiuni care se relaxează în port, arome de înghețată care mai de care și multă distracție. Dar dincolo de toate acestea, atracția principală a portului din Paphos este un pelican simpatic ce se plimbă liniștit printre turiști sau își ia poziția de poze și stă ca la expoziție, destul de obișnuit cu oamenii, parcă nepăsător, ușor arogant și totuși agitat dacă îi întrerupi siesta. Îl văzusem în destule fotografii si credeam că e o statuie. Am avut un șoc atunci când m-am apropiat și am văzut că se mișcă, mai ales că primele lui mișcări au fost cam în slow motion și prima mea reacție a fost ”God, cât de bine e realizată statuia. Se și mișcă.” No comment. M-am amuzat în sinea mea și mă amuz și acum când îmi amintesc de acest lucru.

Castle of Paphos

Construit de bizantini în secolul al 13-lea ca fortăreață de apărare a portului Paphos, castelul a fost distrus de cutremurul din 1222, a fost reconstituit de către familia Lusignan, apoi a fost demolat de către veneției în 1570 și restaurat și consolidat de către otomani după ce au capturat insula. De-a lungul timpului, Castelul din Paphos a cunoscut multiple utilizări – a fost cetate, închisoare, ba chiar și depozit de sare în timpul ocupației britanice. În prezent, acesta este în patrimoniul Unesco, fiind pe deplin protejat.

Lighthouse Beach

Este o plajă destul de liniștită care, la prima vedere nu impresionează prin nimic, cel puțin pe mine una nu a reușit să mă impresioneze după ceea ce văzusem în Ayia Napa. Părea o plajă obișnuită, comună, însă farmecul ei l-am descoperit abia la apus, când stând liniștită pe șezlong, am asistat la cel mai frumos spectacol de culori.

Kings Avenue Mall

N-am ajuns la mall pentru shopping, ci mă ascundeam de căldură pentru că stăteam aproape de Kings și de câteva ori când plecam de acasă spre plajă, în loc să fac dreapta, mergeam tot înainte către mall. Am rămas ore în șir la cafea, bucurându-mă de un curcubeu apărut într-o după-amiază la Costa Coffee. Am mâncat cele mai bune paste la Pizza Hut și am mers la un film la cinema, având o sală întreagă numai pentru mine.

Mormintele Regilor

Necropola a fost construită în perioada elenistică (sec 3 î.Hr.) și nu are nicio legătură cu îngroparea regilor pentru că monarhia fusese deja abolită, ci cu mărimea și aparența sa regală. Aici și-au găsit odihna ofițerii administrativi de rang înalt și personalități regale din vremea lui Ptolomeu. La sfârșitul sec 19, consulul general al Statelor Unite în Larnaca s-a ocupat de săpări arheologice, descoperind o mulțime de antichități. Acestea au fost cumpărate de către Metropolitan Museum of Art din New York în 1872. Acțiunile acestuia sunt considerate în Cipru echivalentul unui jaf. Nu am reușit să ajung aici pentru că era exagerat de cald și a rămas pe listă pentru când o să revin în Cipru.

Turtle Beach

Este idealul meu de plajă, încă pe lista de explorat pentru a admira puii de țestoase cum își găsesc drumul spre mare.

Adonis Bath Water Fall

O excursie aici trebuie să fie prioritară pentru că este un loc magnific, un must see de excepție și prin asta am spus tot.

Stâncile Aroditei

Legenda spune că aici s-a născut Afrodita din spuma mării și nici că putea să își găsească un loc mai frumos. Pietre parcă aruncate din cer în mare, plaja plină de pietricele colorate și un vibe specific zeiței iubirii și a frumuseții.

Coral Bay – Golful Coralilor

O plajă ca o fâșie de nisip presărată într-un golf.

Pentru mine, Paphos a fost mai mult pentru leneveală și fugă de soare. Am explorat doar împrejurimile și am păstrat adevăratele excursii pentru data viitoare când mă voi întoarce cu câțiva prieteni.