Ayia Napa este fără îndoială perla Ciprului. Nuanțele de albastru ce se împletesc cu spuma mării, atmosfera, plajele cu nisip fin, peisajele care îți taie răsuflarea, toate acestea aduc în fața turiștilor superlativul absolut. Prin Ayia Napa am văzut Cipru cu alți ochi, m-a fascinat până în măduva oaselor, m-a lăsat fără cuvinte ca apoi să pot să exprim tot ce simt în cuvinte pe care nici nu le-am mai folosit pentru a descrie un loc, m-a trecut prin atât de multe stări, m-au încercat atât de multe sentimente, m-am pierdut de drum și m-am regăsit de mine și vă spun din tot sufletul că acolo e crema.

Nissi Beach

Nissi e pe bună dreptate cea mai frumoasă plajă din câte am văzut până acum. E într-adevăr wow. Nisipul alb și apa albastră ca cerul, extrem de clară, curată, fac din acest loc un Maldive al Europei. Mulți spun că Nissi Beach se aseamănă foarte mult cu Ibiza și nu se înseală deloc. E un colț de rai, dar mai bine decât să vă povestesc, vă prezint câteva imagini care pe mine m-au lăsat fără cuvinte.

Nissi Beach – cea mai frumoasă plajă din Cipru
Pinapple Cocktail – se integrează atât de bine în peisaj
Nissi Beach & Pineapple Cocktail
Nissi Beach – priveliște din paradis
Nissi Beach – nuante de albastru ireal de adevărate

WaterWord Waterpark

Oricât de mult îmi plac parcurile de distracții acvatice, la acesta nu am reușit să ajung pentru că am preferat să stau mai mult la Nissi Beach și nu regret deloc alegerea făcută. Însă l-am trecut aici ca să știți să e acolo și puteți merge cu încredere. Este deschis în fiecare zi între orele 10:00 și 18:00. Tariful de intrare este 38 euro pentru adulți și 24 euro pentru copii. Am văzut doar fotografii cu toboganele și am trecut pe lângă Waterpark când am fost la Nissi, dar a fost suficient ca să îl trec pe listă pentru data viitoare.

Sea Caves

Sunt o mulțime de peșteri în stâncă ce ies din mare, absolut fascinante și am fost atât de aproape de ele. Se vedeau mai bine din partea cealaltă a stâncii pe care mă aflam eu.

Love Bridge

Același pod natural de piatră cum era și Azure Window din Malta. Acum știu unde se află și data viitoare ajung la el.

Blue Lagoon

O apă nebun de albastră. Pun pariu că aici e locul în care s-a născut albastrul pentru că un loc atât de fumos poate răspândi un albastru atât de splendid.

Blue Lagoon – cele mai frumoase nuanțe de albastru
Blue Lagoon – data viitoare o să ajung aici cu vaporul care să pot să înot
Blue Lagoon – nebun de albastru
Blue Lagoon – m-am îndrăgostit de acest loc. E de-a dreptul wow.
Blue Lagoon – aici mi-aș fi instalat un cort, să mă bucur de albastru, de liniște, de răsărit, de apus, de cerul înstelat.

Aphrodite Path

M-am avântat acolo pe o potecă bătătorită, pe un deal cu arbuști și alți boscheți caracteristici insulei, m-am bucurat de peisaj și de lecția motivațională pe care am primit-o mergând pe un alt drum, nemarcat, neumblat, prin buruieni și printre șopârle, mulțumind constant divinității pentru grija ce mi-o poartă atunci când eu nu mai pot. Eram singură în acel câmp, fără vizibilitate către drumul principal, fără să știu încotro o apuc și rugându-mă să nu mă apuce noaptea pe acolo și să nu mi se întâmple ceva rău pentru că nimeni nu m-ar fi putut găsi prea curând în sălbăticia aceea. Experiența aceea a fost testul meu, experiența omului singur cu Dumnezeu căruia i se testează capacitățile, credința, simțul orientării, încrederea în sine, atitudinea față de o situație, pozitivitatea.

Câțiva metri de drum bătătorit și apoi se continuă cu o potecuță extrem de îngustă printre boscheți și stânci.
Cape Greco. De aici de vede atât de bine întreg ținutul.

Cape Greco National Forest Park

Acestei zone o să îi dedic un articol separat pentru că își merită pe deplin locul în topul meu, a devenit mai mult un loc de suflet pentru că modul în care m-am simțit când am ajuns acolo și am văzut atâta frumusețe depășește cu mult orice imaginație. Locul în sine te încarcă cu o energie pozitivă fantastică, e un loc al împăcării cu sine, al explorării, al descoperirii, al rătăcirii și regăsirii. Am numai de bine de spus despre Cape Greco și după ce o să vedeți fotografiile sigur nu o să mai aveți cum să mă contraziceți.

Vapor acostat în Blue Lagoon
Cape Greco. Nebun de albastru
Cape Greco – Nuanțe incredibile de albastru și o apă extrem de limpede.
Cape Greco – Cum să nu te îndrăgostești de albastru?
Cape Greco – Nu mă întrebați cum am coborât pe stâncile acelea și nici cum am urcat.
Cape Greco – Pustietate, dulce pustietate.

Konnos Bay

Este o plajă retrasă după o pădure de pini, care îmi aduce aminte atât de mult de Grecia (celebra mea rătăcire). Apa cristalină, extrem de limpede, plaja cu nisip auriu, liniștea de la amiază, m-am ținut acolo preț de zeci de minute înainte de a-mi continua drumul spre Protaras.

Konnon Beach – Am mers pe un drum pe care l-am considerat corect până la proba contrarie. Când am ajuns aici am realizat că într-adevăr am fost pe drumul cel bun și jos e plaja.

Dacă tot ajungeți acolo, la o aruncătură de băț în Protaras este Fig Tree Bay

Am ajuns aici la apus și nu am apucat să explorez zona pe îndelete. Unde am intrat eu în apă erau multe pietre ascunse prin nisip, dar tot nu m-au împiedicat să mă îndepărtez și să înot puțin. Doar de pietre am avut parte pe o plajă întreagă în Grecia și nu ar trebui să mă plâng. Vizitând Cipru după Grecia am tendința să le compar atât de mult, mai ales că am vizitat partea grecească a Ciprului și am vrut să văd care sunt influențele în acele zone.

Fig Tree Bay – De aici se pot observa răsărituri de poveste.

Nici că puteau să găsească zeii un loc mai frumos pentru a-și petrece timpul.

CITEȘTE ȘI:

6. Cape Greko sau locul unde s-a născut albastrul | Blue Lagoon Cyprus

7. Cea mai frumoasă plajă din Cipru

8. Ce poți vizita în Paphos | La pas prin Cipru

S-ar putea să-ți placă și:

38 de comentarii

1. BUna ! ZI-mi si mie te rog cele mai tari locatii din Cipru de vizitat avand in vedere ca stau doar 5 zile si am cazare in Ayia Napa , merg in aceasta luna undeva pe 22.10.
        Multumesc!

1. Bună, Claudiu! Îți recomand Nissi Beach, Sea Caves (excursie cu barca), Cavo Greko, dacă vrei să mergi o zi în Larnaca, la Coffee Corner pentru că e senzație. Dacă închiriezi mașină, să treci și pe la Stâncile Afroditei. Vacanță grozavă și cele mai faine experiențe îți doresc! Aștept să îmi povestești cum a fost și dacă ai și alte întrebări nu ezita să îmi scrii!

1. Anul asta trebuia sa ajung si eu in Cipru si m-am sucit in ultimul moment. Salivez dupa aceste locuri pe care le prezinti tu si ma bucur sa vad ca este o destinatie atat de misto. La anul sigur n-o mai ratez

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *